Η ΄Ανοιξη βομβαρδισμένη
απ' τα έγχρωμα κουνούπια του Demerara
.

Ο ΄Ηλιος διαβάζει ποιητικά

περιττώματα στη Σόλωνος


Η διανόηση χειροκροτεί

υποτακτικές κυβερνήσεις

και


η ποιητική νομενκλατούρα
θ' αποφανθεί :

Διογένη Γαλήνη
δεν είσαι ποιητής

21.05.2012

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Κωστής Παλαμάς



Μια << παιγνιώδης >> συνέντευξή του ,
στον Δημήτρη Ψαθά πριν από 76 χρόνια




Υπάρχω σε όλα τα έργα μου




Εγνωρίσατε καμμιά αποτυχίαν ;

Εάν ήμουν βουλευτής , θα μπορούσα να γνωρίσω επιτυχία ή αποτυχία .

Ποιο από τα έργα σας προτιμάτε ;

Δεν προτιμώ κανένα , γιατί σε όλα μου τα έργα υπάρχω . Αλλά το ποίημα
που μου κάμνει εντονώτερη και δυνατώτερη εντύπωση είναι << Η Φλογέρα του Βασιλιά >> .

Ποιος από τους ποιητάς μας σας αρέσει ;

Ο Βαλαωρίτης και ο Γρυπάρης .

Ποιος Πεζογράφος μας ;

Ο Παπαδιαμάντης .

Ποιος ξένος ποιητής ;

Ο Victor Hugo .

Ποιος ξένος πεζογράφος ;

Ο Θωμάς Hardy .

Ποιο απ' όλα τα βιβλία προτιμάτε ;

Τους έξη τόμους του Adler για τον Nietzsche .

Τι σας δυσαρεστεί ιδιαιτέρως ;

Τον ποιητή που θαυμάζω και που μιλούν γι' αυτόν περιφρονητικά .

Τι πίνετε ;

Ολίγο κρασί .

Καπνίζετε ;

Καμμιά φορά .

Πόσες ώρες εργάζεσθε ;

΄Οταν μου έρχεται η διάθεση .

Ποια είναι η καλύτερη στιγμή της ημέρας σας ;

Οι μέρες μου συχνά περνούν με ανησυχία και ταραχή .

 Τι ώρα ξυπνάτε το πρωί ;

΄Οταν χαράζει .

Τι ιδέα έχετε για τα σπορ ;

Δεν τα ξέρω .

Γυμνάζεσθε καθόλου ;

Το γυμνασιό μου είναι η σκέψι μου .

Πηγαίνετε στο Θέατρο ;

Δεν πηγαίνω .

Σας αρέσουν τα ταξίδια ;

Είμαι αταξίδευτος .

Ποιο μέρος αγαπάτε πολύ ;

Το Μεσολόγγι που έζησα μικρό παιδί .

Σας αρέσει η μουσική ;

Είναι σαν να με ρωτάτε αν μ' αρέσει ο ήλιος .

Ποια είναι η αναψυχή σας ;

Δεν γνωρίζω αυτό το αίσθημα .

Είσθε προληπτικός ;

Δεν έχω καμμιά πρόληψη .

Τι προτιμάτε , τις ξαθιές ή τις μελαχροινές γυναίκες ;

΄Οταν συμπαθήσω μια γυναίκα , ή ξανθή ή μελαχροινή το ίδιο .

Θα θέλατε να είσθε πλούσιος ;

Ποτέ δεν στοχάστηκα την ερώτησί σας .

΄Εχετε αδυναμία σε κανένα ζώο ;

Σε μια γάτα είχα και την έλεγαν << Ασπρούλα >> .

΄Εχετε καμμιά μασκώτ ;

Δεν ξέρω ούτε η λέξι τι θα πη .

Διά τις συνεντεύξεις  τι ιδέαν έχετε ;

Τις συνεντεύξεις τις τρομάζω , γιατί συχνά μου χαλούν το νόημα .



'' ΑΘΗΝΑΙΚΑ ΝΕΑ '' 24.9.1936