Η ΄Ανοιξη βομβαρδισμένη
απ' τα έγχρωμα κουνούπια του Demerara
.

Ο ΄Ηλιος διαβάζει ποιητικά

περιττώματα στη Σόλωνος


Η διανόηση χειροκροτεί

υποτακτικές κυβερνήσεις

και


η ποιητική νομενκλατούρα
θ' αποφανθεί :

Διογένη Γαλήνη
δεν είσαι ποιητής

21.05.2012

Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Derek Walcott : Omeros




Walcott at an honorary dinner in Amsterdam, 20 May 2008
Born Derek Alton Walcott
23 January 1930 (age 82)
Castries, Saint Lucia


ΙΙΙ

Σπίτι της σκιάς , σπίτι του φόβου , σπίτι
του αναπαραγόμενου αέρα

Σπίτι των αναμνήσεων που θεριεύουν
σαν σκιές μέσα από τον ΄Αλαν Πόε

Σπίτι όπου οι γάμοι χρεοκοπούν , σπίτι
του τηλεφώνου της λαγνείας

Σπίτι των σπηλαίων που πίσω από
τις πόρτες του ένα κύμα κουρνιάζει βρυχώμενο

Σπίτι της οδοντόβουρτσας , σπίτι της αμαρτίας , κλαδιών που
γρατσουνούν , << ΄Ασε με να μπω ! >>

Σπίτι που στα δωμάτιά του αντηχούν με τη βροχή , από
ρυτιδιασμένα σύννεφα με το στίγμα του ΄Οναν

Σπίτι που τρίζει , ηλικίας πενήντα επτά ετών ,
ξύλινο χώμα και γύψινο παράδεισο

Σπίτι εφοδιασμένο με καλωδιακή τηλεόραση που τα δρακοειδή
χαλιά του ρουθουνίζουν το χλευασμό τους

΄Ατυχο σπίτι που το ξορκίζω με
τελετουργίες γονυκλινών στίχων

Σπίτι που εγώ ξεσπιτώνω , σπίτι που μπορεί να γίνει σκληρό
σαν πέτρα μέσα στο χαμένο κήπο

Σπίτι απ' όπου εγώ κοιτάζω κάτω στον καυτό δρόμο , μα νιώθω
τον πάγο του ν' ανεβαίνει στα πόδια μου

Δε ζω μέσα σου , εγώ κουβαλώ το σπίτι
μου μέσα μου , παντού ,

μέχρι που οι χειμώνες σου γίνονται πιο ήπιοι
από τη χορευτική φλόγα του νου

όπου δεν υπάρχουν μπρούτζινα πόμολα , που οι πόρτες του
υποχωρούν με τρυφεράδα

Σπίτι που επιτέλους αφήνει να μπουν μέσα του εκείνοι οι φόβοι
που είναι καλεσμένοι του , να καθίσουν στις καρέκλες

γλεντά πάνω στα ανθρώπινα πρόσωπά τους και πιάνει τη
συμπόνια από το χέρι

της δείχνει την κάμαρά της και νιώθει το μουρμουρητό του
ξύλου και του τούβλου να γίνεται σπίτι .





ΒΙΒΛΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
Κεφάλαιο XXXIII 
Μετ : ΕΛΕΝΗ
 ΚΕΚΡΟΠΟΥΛΟΥ