Η ΄Ανοιξη βομβαρδισμένη
απ' τα έγχρωμα κουνούπια του Demerara
.

Ο ΄Ηλιος διαβάζει ποιητικά

περιττώματα στη Σόλωνος


Η διανόηση χειροκροτεί

υποτακτικές κυβερνήσεις

και


η ποιητική νομενκλατούρα
θ' αποφανθεί :

Διογένη Γαλήνη
δεν είσαι ποιητής

21.05.2012

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Roland Gérard Barthes :΄Ενας ορισμός της Λογοτεχνίας



Full name Roland Gérard Barthes
Born 12 November 1915
Cherbourg
Died 25 March 1980 (aged 64)
Paris



'' Στη γαλλική γλώσσα είμαι αναγκασμένος να τοποθετηθώ πρώτα
ως υποκείμενο , και ύστερα να εκφέρω την πράξη , που έτσι δε θα
είναι πια παρά το κατηγόρημά μου : αυτό που κάνω δεν είναι παρά
η συνέπεια και η συνέχιση εκείνου που είμαι .
Με τον ίδιο τρόπο , είμαι υποχρεωμένος να διαλέγω πάντα 
ανάμεσα  στο αρσενικό ή στο θηλυκό , το ουδέτερο ή το σύνθετο
μου είναι απαγορευμένα [...] ΄Ετσι , η γλώσσα , από ίδια τη δομή
της εμπεριέχει μια μοιραία σχέση αλλοτρίωσης . Η ομιλία και πολύ
περισσότερη η αγόρευση , δεν είναι επικοινωνία , όπως το επανα-
λαμβάνουν πάρα πολύ συχνά , είναι καθυπόταξη :
ολόκληρη η γλώσσα είναι μια γενικευμένη διοίκηση '' .
'' Η γλώσσα , ως εκδήλωση οποιουδήποτε σημειωτικού συστήματος ,
δεν είναι ούτε αντιδραστική , ούτε προοδευτική , είναι απλώς φα-
σιστική . Γιατί φασισμός δεν είναι να εμποδίζεις τον άλλο να λέει ,
είναι να τον αναγκάζεις να λέει '' .