Η ΄Ανοιξη βομβαρδισμένη
απ' τα έγχρωμα κουνούπια του Demerara
.

Ο ΄Ηλιος διαβάζει ποιητικά

περιττώματα στη Σόλωνος


Η διανόηση χειροκροτεί

υποτακτικές κυβερνήσεις

και


η ποιητική νομενκλατούρα
θ' αποφανθεί :

Διογένη Γαλήνη
δεν είσαι ποιητής

21.05.2012

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Jorge Guillén



ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΧΩΣ ΚΩΔΙΚΑ



Escultura de Jorge Guillén en los jardines del Poniente de Valladolid.



Μια βουτιά στην πηγή της ζωής
σίγουρη παρηγοριά .

ΟΥΝΑΜΟΥΝΟ


Ξαφνικά
χωρίς να το θέλω
παρουσιάζομαι . Δεν είμαι ένα φάντασμα !
Σιγά-σιγά ανακαλύπτομαι
σε μια θολούρα μέσα που πυκνώνει
αυτή μου τη νωχέλεια
παντού όπου υπάρχω . Εγώ . Ζεστός πολτός
κουβαριασμένος στο σκοτάδι .
Στη σιωπή αυτή μέσα υψώνονται
ψιθυρισμοί : Η σιωπή μου .
Μες στην ομίχλη , μέσα στα σεντόνια
μένει μια βεβαιότητα
υποτυπώδης . Το είναι μου
βουλιάζει μέσα στον εαυτό μου .  Υπάρχω .
Ευχάριστη υπνηλία .
Τι γλυκό που είναι να επιδιώκεις ,
να επιμένεις ! ΄Αγρυπνη
ορθή η ψυχή μου πάντοτε ,
μ'ακολουθεί στον ύπνο
χωρίς να παρουσιάζεται
στη λήθη μου . Τέλειο κι'από μακριά
μέσα στον έσχατο ύπνο
κυττάει το βλέμμα κι'ενθυμείται .
Νυσταγμένη μάζα ,
ναι , αναπαύου όπως
πάντοτε . Ναι τελειότης
της καθημερινής ζωής .
Να υπάρχεις . Χωρίς θέληση 
να κεινείσαι
την αθωότητά σου εγκαταλείποντας
μες στη νυχτερινή εξοχή απροστάτευτη ,
κρεμασμένα τόσα άστρα
πάνω στο προσκεφάλι σου .
Κι 'οι ώρες που δεν ξέραν ,
μοναχικές , ότι κοιμάσαι ,
τρυφερά αγαπάν
την ξεγνοιασιά σου που ανυψώνεται σε μια
τόσο γαληνεμένη κλίμακα
και τόσο σίγουρη , με τέτοιαν ηρεμία ,
όμοια σαν ένας έρωτας ανάμεσα
στα πράγματα και στο σκοτάδι .
Κι 'η αναπνοή ,
- υπάρχει βέβαια κάτι απ'τη γαλήνη σου
μέσα στην αστερόεσσα νύχτα -
ζητά νάρθεί σε μι'αρμονία
με του πλανήτη το ρυθμό
που όσο νάναι κλονίζει
την ήσυχη και ειρηνική
κι 'άγρυπνη αυτή σου μοναξιά .
Κι ενώ ο σφυγμός σου επιμένει
να δίνει το ρυθμό του και στ'αστέρια ,
μες στους κροτάφους , μες στο στήθος σου
αδιάκοπα χτυπώντας
μια ζωική υπομονή
τρυπάει τα ερέβη . Ειρήνη !
 
Μετάφραση : W .