Η ΄Ανοιξη βομβαρδισμένη
απ' τα έγχρωμα κουνούπια του Demerara
.

Ο ΄Ηλιος διαβάζει ποιητικά

περιττώματα στη Σόλωνος


Οι διανόηση χειροκροτεί

υποτακτικές κυβερνήσεις

και


η ποιητική νομενκλατούρα
θ' αποφανθεί :

Διογένη Γαλήνη
δεν είσαι ποιητής

21.05.2012

Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2012

Ηλίας Πετρόπουλος : επιστολή στον Μαγκάκη


Παρίσι 2.11.1982



αγαπητέ κύριε Μαγκάκη ,
σεβαστέ μου καθηγητή ,
αξιότιμε κύριε υπουργέ ,


ο δικηγόρος κύριος Χρ[στόφορος] Αργυρόπουλος
μου μεταβίβασε , τηλεφωνικώς , το προσωπικό σας
μήνυμα , το αναφερόμενο στην διπλή σας επιθυμία :
να μου δόσετε χάρη και να με δείτε ξανά στην Ελλά-
δα . Σύμφωνα με το μήνυμά σας ,για να μεριμνήσετε
για την απονομή της χάρης θα έπρεπε να προυπάρ-
ξει μια επιστολή μου , δια της οποίας θα ζητούσα
αυτήν ακριβώς τη χάρη .


Είστε ένας έντιμος άνθρωπος . Το μηνυμά σας αποτε-
λεί μιαν εξαιρετικώς ευγενική χειρονομία . Δυστυχώς ,
αδυνατώ να ικανοποιήσω την επιθυμία σας . Είστε ένας
σπεσιαλίστας του ποινικού δικαίου και ξέρετε θαυμά-
σια τη διαφορά μεταξύ χάρης και αμνηστίας . Επιστο-
λή ( δηλαδή αίτηση ) για χάρη κάνει ο καταδικασμένος
για κάποιο έγκλημα , ο καταδικασμένος που αποδέχε-
ται ως γεγονότα το έγκλημά του και την καταδίκη του .
Αν και καταδικασμένος , δεν έχω κάνει κανένα έγκλη-
μα . Καταδικάστηκα τέσσερις φορές ως πορνογράφος .
Δεν απολογήθηκα , δεν έκανα εφέσεις , δεν ζητάω
καμιά χάρη . Ούτε υποσχέθηκα ποτέ ότι θα γίνω καλός
πολίτης και καλό παιδί . Το πρόβλημα μου δεν είναι
παρά δικό σας πολιτικό ( πια ) πρόβλημα . Το κράτος
ας μεριμνήσει ώστε να αμνηστευθούν τα αδιήματα
τύπου που διέπραξα . Ξέρω πολύ καλά τις συνταγματι-
κές δυσκολίες μιας αμνηστεύσεως . Θα τολμούσα να
υποδείξω την πασίγνωστη και πολυχρησιμοποιημένη
οδό της εξ υπαρχής παραγραφής των δικαστικών
διώξεων/αποφάσεων κατά συγγραφέων για όσα αδι-
κήματα τύπου διέπραξα από την 21-4-1967 μέχρι
σήμερα με την δημοσίευση κειμένων τους .


Ακούω να μιλάνε για τον προετοιμαζόμενο νέο νόμο
περί τύπου -τουτέστιν , το νομικό πλαίσιο της ελευ-
θερίας εκφράσεως .΄Εχω την ταπεινή γνώμη ότι με το 
νομοσχέδιο αυτό θα μπορούσαν θαυμάσια να ρυθμι-
στούν όλες οι εκκρεμότητες .΄Οσο για την επάνοδό
μου στην πατρίδα ούτε που το σκέφτομαι . Νομίζω
πως έφυγα για πάντα . Και , φυσικά ,δεν μπορώ να
ζήσω σε μιά χώρα όπου καθυβρίζονται χυδαιότατα
οι Μάρτυρες του Ιεχωβά , οι μασόνοι , οι παλιομερο-
λογίτε και οι εβραίοι , και , όπου απαγορεύεται να 
μιλάς για εθνικές μειονότητες που υφίστανται στην
Ελλάδα ακριβώς όπως υφίσταται ο Παρθενών .

Αν αγαπάτε τη δουλειά μου , κύριε Μαγκάκη , θα σας
παρακαλούσα να με βοηθήσετε να ζήσω αξιοπρεπώς
και εν γαλήνη .



Σας ευχαριστώ για όλα
και σας χαιρετώ
με κάθε τιμή .

Η. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
 


Μανδραγόρας τεύχος 37

2 σχόλια:

Σάββας είπε...

Υπάρχουν ιστολόγια στα οποία μπαίνεις για να διαβάσεις τις τελευταίες ειδήσεις (αν και τώρα τελευταία διαπιστώνω πως αρχίζει και στο διαδίκτυο η παραπληροφόρηση να κάνει πάρτι) και άλλα ιστολόγια στα οποία μπαίνεις για να μάθεις τα τελευταία κουτσομπολιά. Δεν είμαι αναγνώστης σε κανένα από τα παραπάνω. Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα ιστολόγια όπως είναι το συγκεκριμένο, το οποίο το θεωρώ ποιοτικό και μου αρέσει να το επισκέπτομαι όποτε έχω χρόνο για να το διαβάζω. Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι πως τα θέματα και ο τρόπος που παρουσιάζονται σε κάνουν να ψαχτείς γενικά. Ένα θέμα σαν αυτά είναι και η ανάρτηση που αφορά την επιστολή του Ηλία Πετρόπουλου που πραγματικά δεν ήξερα ποιος ήτανε αλλά με προέτρεψε το άρθρο σου ώστε να αναζητήσω πληροφορίες στο wikipedia και να γίνω σοφότερος από πριν. Συνέχισε να κάνεις όμορφες αναρτήσεις με ποιότητα και να συντηρείς αυτό το πολιτιστικό ιστολόγιο. Καλή εβδομάδα!

Avenida είπε...

Υπάρχουν και άλλες αναρτήσεις για τον Πετρόπουλο εδώ .