Η ΄Ανοιξη βομβαρδισμένη
απ' τα έγχρωμα κουνούπια του Demerara
.

Ο ΄Ηλιος διαβάζει ποιητικά

περιττώματα στη Σόλωνος


Οι διανόηση χειροκροτεί

υποτακτικές κυβερνήσεις

και


η ποιητική νομενκλατούρα
θ' αποφανθεί :

Διογένη Γαλήνη
δεν είσαι ποιητής

21.05.2012

Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2012

Bertolt Brecht :΄Οταν μαθεύτηκε η αιματοχυσία που έκαναν οι τόρηδες στην Ελλάδα

[ Auf die Nachricht von den Toryblutbadern in Griechenland ]


Εκεί όπου η βρωμιά είναι πιο μεγάλη ,
εκεί ακούς τα πιο μεγάλα λόγια .
Μ' αν πρέπει τη μύτη σου να φράξεις ,
πως θα φράξεις την ίδια ώρα και τ' αυτιά σου ;




Αν δεν είχαν βραχνιάσει τα κανόνια ,
θα λέγανε : ρίχνουμε για να τηρήσουμε την τάξη .
Αν ο χασάπης πρόφταινε ν' ανασάνει ,
θά ' λεγε : κέρδος κανένα εγώ δεν έχω .




Σαν οι συμπατριώτες μου Ελληνιστές
διωχτήκανε απ' τους ομηρικούς τους κάμπους
όπου αναζητούσαν λιόλαδο και κοπάδια ,
οι ελευθερωτές γύρισαν απ' τη μάχη
και βρήκανε καινούρια αφεντικά
να κυβερνάν τις πολιτείες τους .
Κι απ' τα κανόνια ανάμεσα , προβάλανε οι έμποροι .


( 1944 ) 


Μετάφραση : ΜΑΡΙΟΥ ΠΛΩΡΙΤΗ
 ΘΕΜΕΛΙΟ Β' ΕΚΔΟΣΗ 1978 

 

2 σχόλια:

Silena είπε...

πόσο "σημερινό" αλήθεια, και πόσο ν' αντέξεις, ν' ανέχεσαι, να σωπαίνεις??

μου 'ρχεται να ουρλιάξω μέσα σ' αυτό το πανδαιμόνιο παράνοιας και καταστροφής, ίσως είμαι υπερβολική μα είναι αβάσταχτο να σου στερούν κάθε ελπίδα και να πρέπει να πεις κι ευχαριστώ

Avenida είπε...

Καλώς ήλθες .